OLEJE I SMARY
Oleje silnikowe do samochodów osobowych
Na skutek olbrzymiego postępu w wysileniu silników aut w ostatnich latach, powstały nowe generacje syntetycznych olejów silnikowych, spychając na dalszy plan tradycyjne oleje mineralne i półsyntetyczne. Wiele marek i typów samochodów wymaga spełnienia specjalnych norm, zapewniających prawidłową eksploatację. Bardzo często zdarzają się w związku z tym pomyłki, skutkujące awarią podzespołu i mogące powodować konsekwencje prawne dla serwisu. STM dysponuje jednym z najlepszych programów do doboru olejów - Olyslager, opierającym się wyłącznie na normach zalecanych przez producentów samochodów i posiadającym dane nawet w tych podzespołach, gdzie typowe programy firm olejowych wykazują „produkt specjalny”. Program obejmuje również samochody prod. USA, motocykle, maszyny i różne mniej typowe pojazdy.
Od 2013 roku jesteśmy Autoryzowanym Poddystrybutorem najwyższej klasy francuskiej marki Motul. Motul od wielu lat jest absolutnym liderem w produkcji najwyższej klasy środków smarnych dla sportu motorowego i na bazie tych doświadczeń produkuje również oleje do samochodów tradycyjnych. Odznaczają się one wyjątkową trwałością i odpornością na zużycie. W wielu wypadkach, po zmianie oleju na Motul daje się odczuć wyraźnie cichsza praca silnika. Z uwagi na krążącą na rynku a szczególnie w Internecie, dużą ilość podróbek Motula, warto zaopatrywać się w te oleje w STM, ponieważ jako Dystrybutor gwarantujemy pochodzenie oleju wyłącznie z Motul Polska. W celu poznania pełnej oferty prosimy przenieść się na naszą stronę Motula i kliknąć tutaj.
Jesteśmy też Autoryzowanym Dystrybutorem olejów BP. Jest to jedna z najstarszych marek na rynku światowym, łącząca bogatą tradycję z nowoczesną technologią. Oleje silnikowe BP do samochodów osobowych sprzedawane są pod marką Visco. BP produkuje też olej pod innymi znanymi markami – Castrol, Aral, Duckhams. Marka Visco prezentuje jakość z wysokiej półki, połączoną z bardzo atrakcyjną ceną, niższą niż większości marek z tej samej półki jakościowej.
W grupie olejów ekonomicznych dysponujemy bardzo szeroką ofertą marki Mannol. Produkty Mannol są tworzone w jednej z najnowocześniejszych blendowni w Europie należącej do niemieckiej firmy SCT z Hamburga. Oferta obejmuje zarówno wysokiej klasy produkty linii OEM dedykowane do nowych silników poszczególnych marek – Ford, Volvo, Peugeot, Citroen, Toyota, Lexus, dla grupy Volkswagena, jak i tradycyjne oleje półsyntetyczne i mineralne w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. W 2013 roku produkt Mannol Energy Combi LL do silników grupy VW z DPF, zdobył pierwsze miejsce w rankingu popularnej gazety niemieckiej Auto Motor Und Sport w dziedzinie „najlepszy stosunek cena/jakość”.
Poza tym posiadamy w sprzedaży oleje większości popularnych marek; Castrol, Mobil, Total, Shell, Elf, Lotos, Ravenol, Gulf, GM, Ford.
Oleje do samochodów ciężarowych.
Profesjonalna i ekonomiczna eksploatacja taboru samochodów ciężarowych wymaga dużej wiedzy o doborze środków smarnych, dostosowanych do marki i typu silnika ale i do sposobu eksploatacji samochodu. Czasem bardziej ekonomiczne jest użycie droższych olejów, przystosowanych do długich przebiegów, rzadka wymiana filtrów i wydłużony serwis a nieraz dla silnika lepsza jest częstsza wymiana tańszego oleju. Niekiedy takie same przebiegi można osiągnąć na tańszym oleju mineralnym i na droższym oleju półsyntetycznym, bo posiadają taką samą normę producenta silnika.
STM służy profesjonalnym doradztwem w doborze środków smarnych do wszystkich podzespołów samochodu, dysponujemy jednym z najlepszych programów do doboru olejów – Olyslager. Jest to absolutnie unikalny program, opierający się wyłącznie na normach fabrycznych, często podający również maksymalne przebiegi, jakie można osiągnąć przy zastosowaniu olejów różnych norm, w zależności od sposobu eksploatacji samochodu.
Jako Dystrybutorzy marek Motul, BP i Mannol dysponujemy korzystną ofertą olejów tych marek. Z wyróżniających się korzystnym stosunkiem jakość/cena produktów polecamy Motul Tekma Mega X LA 10W/40 E6/E7/CI-4– olej typu Low SAPS w normie MAN 3477 i MB 228.51. Z produktów mineralnych 15W/40 - BP Vanellus Multi A w normie E5/E7/CI-4/CL MB 228.3, VDS-3, RLD-2.
Wyjątkowo ciekawym produktem jest Mannol TS-7 UHPD Blue 10W/40 E6/E7/E9 CJ-4– jako jeden z niewielu na rynku posiada najwyższe normy zarówno dla aut wymagających olejów Low SAPS – MAN (M 3477), Mercedes (MB 228.51), DAF XF, jak i dla aut z systemem SCR-AdBlue - Volvo (VDS-4) i Renault (RLD-3). Można więc użyć jednego oleju do obsługi mieszanego taboru samochodowego z silnikami Euro-5. Bardzo atrakcyjna cena podkreśla ekonomiczny aspekt zastosowania tego produktu.
Poza tym oferujemy popularne na rynku oleje Mobil, Castrol, Shell, Total.
Oleje przekładniowe do skrzyń manualnych i mostów
Oleje przekładniowe są klasycznym przykładem nowych wyzwań, jakie stanęły przed producentami, na skutek zmian w sposobie budowania samochodów. Coraz mniejsze gabarytowo skrzynie biegów, zawierające mniejsze ilości oleju, muszą przenosić o wiele większą moc silnika. Oleje podlegają granicznym obciążeniom termicznym i mechanicznym. W zasadzie nie spotyka się już w nowoczesnych skrzyniach i mostach olejów mineralnych.
Wyjątkowo ważny jest dobór właściwego produktu do danej skrzyni biegów. Nawet doświadczeni mechanicy popełniają bardzo dużo błędów kierując się lepkością a nie normą producenta. Wielu stosuje oleje GL-5 (dedykowane w większości do mostów) w tych skrzyniach biegów gdzie zalecane są oleje GL-4 i w których powoduje to uszkodzenie synchronizatorów. Dlatego wykorzystanie programu Olyslager i doradztwo, jakie klient może uzyskać w STM jest naszym poważnym atutem.
Dysponujemy pełną gamą olejów syntetycznych we wszystkich wymaganych lepkościach. Szczególnie ciekawą ofertę mają marki Ravenol i Mannol. Oleje Ravenol posiadają najszerszą gamę dopuszczeń producentów na rynku, w tym surowe normy BMW i Mercedesa. Oleje Mannol z kolei są wyjątkowo korzystne cenowo przy zachowaniu wysokiej jakości w obu grupach – zaawansowanych olejach syntetycznych i popularnych olejach mineralnych. Bardzo atrakcyjny cenowo jest olej Extra Getriebeoel 75W/90 GL-5, do mostów samochodów osobowych i ciężarowych a także niektórych skrzyń biegów
Bardzo ciekawym produktem w segmencie samochodów ciężarowych jest BP Energear HT 80W/90. Ten półsyntetyczny produkt ma obie normy - GL-4 i GL-5. Poza tym posiada wysokie dopuszczenia producentów samochodów. W związku z tym może być uniwersalnie stosowany i w skrzyniach i w mostach samochodów, w których ma zastosowanie olej 80W/90.
Oleje do automatycznych skrzyń biegów
Automatyczne skrzynie biegów ulegają w ostatnich latach błyskawicznym modyfikacjom. Rośnie liczba przełożeń, obciążenie skrzyń, zmieniają systemy elektroniki i hydrauliki. Olej w nowoczesnych przekładniach musi spełniać ściśle określone parametry. Nieraz ten sam typ samochodu wymaga kliku różnych olejów, w zależności od pojemności silnika lub rocznika produkcji. Zastosowanie niedobranego produktu powoduje złą pracę a bardzo często nieodwracalne uszkodzenia skrzyni. Dlatego właściwy dobór oleju do danego typu skrzyni jest wyjątkowo ważny. STM, dzięki programowi Olyslager jest w stanie optymalnie dobrać olej w o wiele większym zakresie niż korzystając z internetowych katalogów - do praktycznie każdego typu samochodu produkowanego na całym świecie.
W bieżącej ofercie STM jest kilkanaście typów olejów do automatycznych skrzyń biegów. Staramy się uzupełniać ofertę, w miarę jak na rynku ukazują się produkty posiadające takie same normy producenckie jak bardzo drogie oleje „fabryczne”.
Posiadamy w ofercie uniwersalny olej do większości skrzyń Mercedesa, spełniający normy od najstarszych MB 236.10 poprzez 236.12 po nową 236.14, a także olej do najnowszych aut klasy M - MB 236.15. Posiadamy też olej do skrzyń CVT (236.20) i nietypowy olej w normie 236.41.
Zapewniamy prawie pełne pokrycie norm dla grupy VW - od skrzyń DSG (G 052-182), poprzez 5-biegowy Speedtronic (G 052 990), 7-biegowy DSG w Quattro (G 052 529), Multitronic (G 052 180), cztero i pięciobiegowe skrzynie ZF (G 052 162), sześciobiegowe ZF (G 055 005 lub 060 162), ośmiobiegowe ZF (G 055 162, G 060 162), ośmiobiegowe Aisin Warner w Audi Q7 (G 055 540) oraz skrzynie CVT (G 052 516).
Dla BMW podobnie jak grupy VW posiadamy całą gamę olejów dla 4, 5, 6 i 8 biegowych skrzyń ZF, poza tym do DSG, skrzyń Aisin Warner, Jatco oraz CVT.
Dla Forda proponujemy typowe oleje Dexron II w normie M2C 138J, Dexron III (M2C 166H), do skrzyń Aisin Warner M2C 924A, oleje do skrzyń DCT/DSG, do Jatco Durashift olej M2C 922A, do skrzyń CVT M2C 928A i 933A i do najnowszych skrzyń ECVT olej ATF F-LV. Do starszych Fordów USA posiadamy oczywiście Mercon V.
Auta japońskie to również same zagadki;
Posiadamy oleje w następujących normach
Nissan NS1, NS2 i CVT, cała gama norm Matic C,D,K J i S oraz nowość – olej specjalny do Nissan GT-R.
Nissan NS1, NS2 i CVT, cała gama norm Matic C,D,K J i S oraz nowość – olej specjalny do Nissan GT-R.
Toyota T-IV, T-WS i CVT.
Subaru – SU-5 i CVT.
Mitsubishi poza tradycyjnymi normami SP-II, SP-III, Dia Queen J1 i J2 wprowadziło ostatnio normy SP-IV, ATF-PA oraz SSTF-1. Posiadamy oleje we wszystkich.
Honda- norma Z1 została zastąpiona przez normę DW-1.
Dla grupy Fiata i PSA, poza pełną gamą olejów do skrzyń automatycznych wprowadziliśmy ostatnio olej do systemu Selespeed i MCP.
Samochody USA -proponujemy:
Grupa Daimler Chrysler Jeep - ATF +4, który zastąpił ATF I , II i III.
Ford USA – Mercon V , LV oraz Mercon SP
Grupa GM - Dexron II, Dexron IIIH, Dexron VI.
Posiadamy również oleje do skrzynek przekładniowych układów 4x4 -BMW (83220397244), Mercedesa, Land Rovera, Nissana, Porsche i grupy VW łącznie z najnowszymi normami G 052 515, G 052 533, oraz wielu innych marek.